بیش از ۱۰۰ عضو مافیای «اندرانگتا» ایتالیا دستگیر شدند

عوامل وابسته به شبکه مافیایی «اندرانگتا» از واسطه‌گران و دلال‌های چینی برای نقل‌وانتقال پول در ایتالیا و کلمبیا استفاده کرده‌اند

شبکه مافیایی «اندرانگتا» در قاچاق سلاح از پاکستان به آمریکای جنوبی مشارکت دارد- Alex Talash / AFP

مقام‌های پلیس اروپا روز چهارشنبه، در عملیات بزرگ و سازمان‌یافته، به‌طور همزمان در شش کشور اروپایی بیش از ۱۰۰ تن از اعضا شبکه مافیایی «اِندرانگِتا» را بازداشت کردند.

شبکه مافیایی پرقدرت «اندرانگتا» هرچند به‌طور مشخص در جنوب ایتالیا فعال است، اما در سایر کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین هم حضور فعالی دارد.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه سوم ماه مه (۱۳ اردیبهشت) در گزارشی به‌نقل از نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان، نوشت حملات برنامه‌ریزی‌شده و هماهنگ روز چهارشنبه، یکی از بزرگ‌ترین عملیاتی است که تاکنون در راستای مبارزه با جرایم‌ سازمان‌یافته باندهای مافیایی ایتالیا انجام شده است.

به‌گفته مقام‌های پلیس اتحادیه اروپا، عملیات بزرگ روز چهارشنبه علیه شبکه مافیا «اندرانگتا» به‌دنبال مجموعه تحقیقات جنایی صورت گرفت که پیشتر در کشورهای ایتالیا، آلمان، بلژیک، پرتغال، اسپانیا، اسلوونی، رومانی، برزیل و پاناما انجام شده بود. به‌گفته مقام‌های پلیس اتحادیه اروپا، عوامل شبکه مافیایی «اندرانگتا» به‌طور مشخص در قاچاق مواد مخدر از کشورهای آمریکای جنوبی به اروپا و استرالیا دست دارند.

بر اساس داده‌های پلیس اتحادیه اروپا، اعضای این شبکه همچنین در حمل و قاچاق سلاح از پاکستان به آمریکای جنوبی مشارکت دارند و با گروه‌های تبهکار برزیلی نیز در قاچاق کوکائین همکاری داشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته فرمانده پلیس ایتالیا، عوامل وابسته به شبکه مافیایی «اندرانگتا» از واسطه‌گران و دلال‌های چینی برای نقل‌وانتقال پول در ایتالیا و کلمبیا استفاده کرده‌اند.

همزمان، آنتون شوتسارت، دادستان فدرال بلژیک، درباره جزئیات عملیات مشترک پلیس اروپا گفت: ارزیابی‌های پلیس نشان می‌دهد در میان کسانی که روز چهارشنبه در بلژیک بازداشت شده‌اند برخی از اعضا پرنفوذ و ردبالای این شبکه مافیایی حضور دارند. کسانی که نه‌‌ فقط در بلژیک، بلکه در سایر کشورهای اروپایی نقش سازمان‌‌‌دهی عملیات‌ها را بر عهده داشته‌اند.

به‌گفته پلیس بلژیک، روز چهارشنبه ۱۳ تن در ارتباط با فعالیت‌های شبکه مافیایی «اندرانگتا» در این کشور دستگیر شده‌اند.

تنها در سال ۲۰۱۹، مقام‌های پلیس اروپا بیش از ۲۷ میلیون دلار از دارایی‌‌های این شبکه مافیایی را در چهار کشور ایتالیا، آلمان، پرتغال و فرانسه شناسایی و توقیف کردند.

بیشتر از جهان